lördag 7 september 2013

2 till och lite annat...

Well, har man inget vettigt för sig så kan man lacka ett par till...
Transparent blå så den döpte jag till Blue Mo men den i guld måste jag fundera på. Transparent den också som synes. Golden Mo låter mysko tycker jag. En polare föreslog Royal Mo men jag må grunna på't...
Inte säker på om den passar i blått men någon kanske gillar det.




Klippte iväg till en polares jobb för att få hjälp med lite bil-meck. Klurade på hur vi skulle få isär dämparna som behöver renoveras och med ett meterlångt plattjärn och en hel del värme så hoppade det isär. Den andra var helt stum men vi funderar på om det är enklast att tillverka ett par nya. Mycket att fundera på...



Den var helt fylld med gammal sörja, rost och nått obegripligt. Har aldrig kikat in i någe dylikt men alltid kul att gå på " upptäcksfärd "
Här kan ni kika på lite mer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Lever_arm_shock_absorber

Tack vare att polarn Johan svarvade till ett dorn åt mig kunde jag dessutom montera de yttre lagerbanorna på trummorna fram. Skönt. De inre var ju fel så bara att vänta på nya. Håhåjaja :-)



Gjorde dessutom en provisorisk montering av mitt nya verk som ska upp till Motorkulturdagen 5 Oktober. Blir så jäkla fränt med risk för att låta självgod, ha ha. En polare kikade på't och vi pratade om eventuell ljussättning. Funkar det så blir det kalas :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar