måndag 30 september 2013

Ja men det var då själve....

Well, allt började bra. Vi vaknade i tid för att bli upphämtade av bussen som tog oss till båten. Det var ju utflyktsdag idag. Vi skulle till den Grekiska ön Kos. Hur som helst. Väl framme vid båtterminalen ställer vi oss snällt i kö, väntar på vår tur. När det är vår tur tar vi fram biljetten och sträcker fram den. Kontrollanten säger iskallt: passport please...
Men va fan replikerar jag. Det var det ingen som sa nått om.... In på kontoret, och frågar varför? Tja, det var ju självklart men kanske inte just då, haha.
Nu var goda råd dyra. Tid fanns ju egentligen så vi knallade en bit, haffade en taxi och förklarade bekymret. No problem, lets go sa han :-) En vild färd senare, först till hotellet för att hämta passen och en vildare färd tillbaka till terminalen så var allt frid o fröjd. Båtturen var koselig som tusan och trekvart senare klev vi iland på Kos. http://sv.wikipedia.org/wiki/Kos
Finare ställe får man nog leta efter. Så lummigt o skönt. Svala gränder, mysiga torg och massor med katter. Katter i träden, på stolar, trottoarer och butiker. Skönt liv. Hittade en schysst restaurang som serverade de bästa crêpes jag nånsin ätit plus en jäkla god Latte. Strosade runt o småshoppade. Kollade in mäktiga träd, bl.a. det som Hippokrates sägs ha undervisat vid. Kolla här : http://sv.wikipedia.org/wiki/Hippokrates
Kikade på ruiner och bara stortrivdes. Vi slog oss ner på ett musik-cafe som heter Kantouni för en fika. jäkla skönt ställe för trötta fötter. värt ett besök det också. ni kan hitta Kantouni cafe på facebook.
Otroligt rent o fint var det på Kos. Hit ska jag åka fler gånger.
Hur som, tiden går fort när man trivs så en powernap på båten tillbaka gjorde att det blev dags för en joggingrunda. Anledningen till att jag helst springer när det är som varmast beror naturligtvis till stor del på ljuset. Det verkar vara lite si o så med trafikregler här, skylten Enkelriktat verkar mest sitta uppe som ren kuriosa tex...
 Well, nu hade mörkret fallit och då får man ha bra koll på trafiken. Joggar på som vanligt i skönt tempo, varmt är det fortfarande men det funkar fint. Till saken hör att det dräller av hundar här. Om de tillhör nån eller är vilda har jag ingen aning om men de gör ingenting. Bara lufsar omkring alltså. Hur som helst, när jag har kommit några kilometer, ner till Bodrums marina, så blir jag helt plötsligt attackerad av en hund. Den hugger tag i hälen på mig så det känns. Wtf ropar jag högt och viftar iväg den. Hunden skäller som satan men det bryr jag mig inte om. Jaja, det är väl en tid för allt och idag var det att bli hundbiten. Skitsamma tänker jag och joggar tillbaka till hotellet. Väl framme så undersöker jag skadan och som tur är har det inte gått hål. Har ju kraftiga friluftsbyxor när jag joggar så de tog väl det mesta av bettet. Ett hyfsat blåmärke blev det och förövrigt är jag inte bekymrad.
Middagen intogs på hotellet och var oklanderlig :-)
Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar