måndag 9 september 2013

Träning...

Var på gymmet kl 7 i går morse. Körde en timme styrketräning för att sen cykla hem, slappade några timmar  innan jag hämtade upp en god vän för att åka till Bie där årets upplaga av Kurortsloppet gick. Det märkliga är att direkt starten går så ångrar jag mig. Medans jag springer så blir jag på dåligt humör som ställer upp på dylikt. Tänker att måtte jag halka så jag slipper detta elände. Varmt o jävligt. Har inte vett att klä mig ordentligt, vilket betyder på tok för mycket kläder.
Well, över stock o sten, grusväg och en djävulsk uppförsbacke sprang vi. Mördande hett över ett trist kalhygge för att till slut gå i mål på 29 min och några sekunder. Kan ärligt säga att jag aldrig sprungit halvmilen under halvtimmen så jag är väl nöjd. Och så är det. När målet är nått är mödan glömd. En kall läsk, lite glass och en mugg vatten. Sitta i gräset o prata med nyfunna vänner. Sämre kan man ha det tänker jag. Hälsan i behåll. Fritid och vänner :-)
Dessutom, på parkeringen stod en Saab Sonett o glänste i otroligt fint skick. Kolla här:




                                         
                               Ser väl rätt glad ut på bilden men detta är strax efter starten, haha


Tja, klippte hem, duschade och åkte o hämtade upp lillkillen för att sen sladda ut till Båltsnäs gård som är en av deltagarna i Aptitrundans evenemang. http://www.viltogardsprodukter.se/
De serverade en grillad lammburgare som var sagolikt god med en hemgjord bbq-sås och coleslawsallad. Gott bröd, kaffe och en bit Toscakaka till efterrätt, hemlagad även den. Skön kväll.

Bifogar även en skön bild på en av mina gamla Monstergrillar som min polare C o hans fjälla fått i inflyttningspresent.


                                                    Helt vilt med en dylik på uppfarten eh ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar