söndag 22 september 2013

Fullt upp...

Det går ju några dar mellan uppdateringarna. Inte för att jag inte gör nått utan möjligtvis tvärtom. Väntar på en del grejer till mitt bilprojekt men försöker göra något varje dag i varje fall. Allt från att slipa till nått fäste, klura på någon lösning eller sortera lite. Alltid något. Hade dessutom en från SFRO som kikade lite på chassiet. Iom att det blir ett ombyggt fordon så måste det till. Han var väldigt nöjd med chassiet, en del måste ändras på men det är ju en stund kvar. Kul att han var nöjd. Ju mer jag håller på med den, söker info o pratar med folk, desto mer inser jag att den är rätt unik i Sverige. Sånt funkar för mig ;-)

Mer då? Jo tränar på men bara varannan dag. Nån måtta får det vara eh? Igår, Lördag så åkte jag och några vänner till Strängnäs för att ställa upp i det här: http://balanze.se/?page=300  Måste ju få skrävla lite så jag gjorde faktiskt skapligt ifrån mig. 5 km på 27.55. Inte så tokigt för en gammal slöfock som mig. Vi hade förövrigt roligt som tusan. Börjar bli sugen på lite Trial-löpning och har hittat ett lopp som kan vara lämpligt men återkommer i ärendet.

Dessutom, ett restaurang-tips. Tror jag nämnt den tidigare men den tål att nämnas igen Restaurang La Uva i Norrköping. Deras Tapas är fantastiska. Var där i Fredags med en vän och jäklar vad vi åt :-)
Kika på deras hemsida här : http://www.tapasbar.se/   Har ätit Tapas på flera ställen, naturligtvis även i Spanien och detta ställe håller toppklass. Masa er dit, ni blir inte besvikna. Bjud med mig ;-)

Jo, har ju i flera år använt min barnvagnsgrill varje gång jag har arrangerat något men kände nu att det behövdes något nytt så i morse cyklade jag ner till jobbet och sydde ihop den här :



Ett stekbord med måtten 750x500 mm  Premiären blir på Motorkulturdagen 5 Oktober så det är bara att hoppas det lirar. Blir skoj. Hängena som handtagen sitter fast i är från ett sänknings-kit jag hade på en Pickup. Återvinning när det är som bäst, haha... Förvånansvärt stadig trots den lilla foten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar