lördag 28 september 2013

Dag 3

Well, vaknade tidigt av att en polare messade. Han är också i Turkiet, men i Alanya-trakten. Han var lite uttråkad, de har redan varit här en vecka och han längtade redan till verkstan, haha.
Själv har jag inte haft tråkigt en sekund. Är ju här med lillkillen, träningsskorna är med och maten är oslagbar. Need i say moore?
Slappade som vanligt efter frukosten vid poolen men kände vid lunchtid att nu fick det hände nått. Traskade iväg och hoppade på en buss som gick till Bitez, ca en kvarts resväg i helt vild trafik. Det roliga är att bussen kör med dörren öppen, full fart, galen trafik som sagt och tar dessutom betalt o lämnar växel medans han rattar bussen med bravur och tutar oupphörligen. Galet spännande för en lugn nordbo som mig, ha ha. Tja, strax klev vi av i Bitez, kolla här: http://en.wikipedia.org/wiki/Bitez eller vid stranden rättare sagt. Bitez Beach. Jäkla skön strand, tätt med restauranger men inte för mycket turister. Lite off säsong den här tiden.
Hur som, vi hittade ett par solstolar och dunade in några timmar. Life is goood eh? Tja, lite latte och Baklava, http://sv.wikipedia.org/wiki/Baklava  senare så var det dags att röra sig tillbaka. Shoppade en stund innan hotellsängen krävde uppmärksamhet. Slaggade innan skorna snördes på. Tar ju en halv till en heltimmes joggning om dan i värmen. Uppför o nerför. Tänker lite att om jag springer i helvetisk värme så måste ju allt annat bli lättare eller?
Lite skoj. Utanför hotellet står en gammal Ford Granada 2.0 och någon har skrivit på den dammiga bakrutan: Ronny o Ragge. Lets pök. Skrattade gott när jag såg den :-) Förövrigt är det rätt dött med kul bilar eller hojar för en greaser som mig... Trodde jag såg en Harley igår men när jag kom närmre så såg jag att det var en Evolution. Trist när sånt sker :-(
Tja, när det var dags för käk så traskade vi in till Bodrums marina. Hittade en jäkla bra restaurang, såklart, men kaffet efteråt avnjöts på Starbucks :-)
Mycket traskande blir det men ingen fara. Känns som gratis träning fast lillkillen håller inte med, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar