onsdag 4 september 2013

Fler projekt...?

Tiden stormar fram, det mesta nu kretsar kring Motorkulturdagen 5 Oktober som kommer bjuda på mycket kul. Flera Pinstripare tex, mitt Plåtprojekt och så även mitt Bilprojekt som verkar gått i stå men rullar sakta på. Vet även att det kommer massor med schyssta bilar, tuffa hojar. Kritbilen så barnen får prova sina talanger och även flera kul Cykelbyggen. Vill ju att så många som möjligt bygger en kul/tuff/frän/ball/gullig trampcykel och tar med sig. Vill se det fria skapandet spåra ur fullständigt ;-)

Skulle trycka dit de främre hjullagrena ikväll men hade fått / beställt fel. Ett fartgupp men det löser sig.


Strutarna till bakaxeln  däremot är blästrade och grundade, så även stagen som håller nämnda axel. Bara montering nu som min gode vän Bernth sliter med. Vet att det kommer bli världsklass på det.
Rent o fräscht. Undertill skymtar dämparna som är tänkt till bakaxeln. Lurar lite på placeringen men det blir nog undertill nånstans.



Hmm jo, ett projekt till som har tagit tre kvällar i anspråk har jag varit inblandad i dessutom. Något helt annorlunda och om 2 veckor, Lördagen den 14 September ska jag visa det. Är själv ivrig som tusan på slutresultatet så tålamod krävs nu ;-)

Träningen går även den för fullt. Fick ju ett nytt träningsprogram av min coach som var helt horribelt. Vet att han skulle bara skratta om jag gnällde så det är bara att bita ihop. Har även börjat springa så smått igen och tycker det känns fint.

Nått mer...? Visst ja, svetsade även klart en skohylla till en.
Rostig plåt, några schabloner och en sprayburk kan bli så här :-)
Kanske gick loss för mycket med sprayburken men nu finns inga tvivel på vad det är eh?


  En rostig gavel med lite snabb svets-textning på...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar