måndag 10 mars 2014

En hjälpande hand, filmtips och födelsedag...

Mer pyssel idag. Kul att lägga ner timmar på nått som knappt syns men det blev bra, haha. Behövde smida om wire-fästet för handbromswirarna lite och det blev såhär:

Knappt så det syns men jämför med bilden från igår så är detta mer tight mot bakdelen av karossen.
När ryggstödet är på plats så kommer det bli klockrent. Tanken är 2 separata stolar men med ett gemensamt ryggstöd. Beställde ett 16mm rostfritt rör idag som ska bockas till snart nog. Har även pratat med en tapetserare vdr materialvalet till de...

 En hjälpande hand i verkstan är alltid bra men den här rackarn kan glömma att få ratta min bil, haha...


Ett filmtips. Var på bio igår och kikade på 300: Rise of an Empire. Blev barnsligt förtjust i Ettan och denna var minst lika bra. Är inget fan av 3D men vad ska jag göra utom att stå ut :-) Kolla in trailern här:
http://www.imdb.com/title/tt1253863/?ref_=nv_sr_1

Dessutom såg jag den här för någon vecka sen. Höll på att somna mitt i men plötsligt blev det bara: Waow, vad tusan hände nu...? Kolla på den, den är riktigt bra och lite otäck ;-)
http://www.imdb.com/title/tt0291579/?ref_=fn_al_ch_1a

Btw, allas vår hjälte, Chuck Norris fyller 74 år idag. Gud allena vet hur han firar men gissar att det blir nått spektakulärt, eller? Läs lite här om karl'n: http://www.imdb.com/name/nm0001569/?ref_=nv_sr_1   och apropå honom så drar jag mig till minnes de två systrarna jag träffade i Santiago för nått år sedan som sa att jag såg ut som uteliggarversionen av Chuck Norris. Skapligt va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar