lördag 8 mars 2014

Pyssel...

Har slappat både från träning och verkstan i nästan 2 veckor nu. Skönt på sätt o vis men idag blev det en heldag i verkstan. Håller på och fupplar med stolarna. Det blir bra och det tar tid. Tänka flera steg framåt, hur funkar det osv... Tankarna hamnar under de så allt måste lira, vad gäller utseende, komfort och funktion. Well, det blir inga bilder på det nu men däremot det här :-)


Jag bad en god vän att pinstripa några av mina Tikistatyer, nämligen 
Blue, Little, Red & Royal Mo.

 Såå läckra om ni frågar mig. Med ett värmeljus i så är de en fullträff ;-)

 Polarn som har gjort randningen kallar sig för Devil.

Om ni googlar på Pinstripe och bilder eller kikar på Youtube så finns det såklart en hel del att kika på. Jag kollade Wikipedia men de nämnde bara tyg, kritstrecksrandigt. Kul det också men inte som detta.
Finns många otroligt duktiga inom det här och det är alltid kul att kika på't när de håller på. Mina statyer är såklart till salu så är någon intresserad så går det att maila mig när som helst. Har även helt plåtrena statyer som inte skäms för sig heller...

Mer då? Jo, Internationella Kvinnodagen idag. Tycker såklart att kvinnor ska hyllas dagligen men kanske extra mycket en dag som denna. Var tvungen att läsa lite på Wikipedia såklart och det visade sig att den intiftades redan 1910. Är på tok för obildad emellanåt... 

Hmm nått mer? Jo, häromdagen var jag inbjuden att hålla ett föredrag om min Pilgrimsvandring. Det var en grupp ungdomar som var åhörare och jag gillar att prata så 2 timmar flöt på fint. De verkade lyssna ordentligt och ställde många bra frågor. Skoj var det, för en pratkvarn som mig, haha :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar