onsdag 12 mars 2014

Kanvas, Wheels och träning...

Speaking about Kanvas... Jo, planen att använda sig av Kanvas till sätena var rätt beslut. En god vän hörde av sig och sa att han hade en rulle Kanvas stående, troligtvis tillverkad på 40-talet i Paris. Han förklarade att den moderna varianten inte är lika tät som den gamla och jag föll direkt. Kulören är svagt Olivgrön och det kommer matcha motorns färg. Perf ;-)
Pratade dessutom med en tapetserare i trakten som har hjälpt mig förr så hon lovade göra ett snabbjobb. Ska bocka till några rör till så är den biten på gång. Här kan ni läsa på om Kanvas : http://sv.wikipedia.org/wiki/Kanvas

Hmm, Wheels ja. Tror jag glömde nämna det men det var ett reportage i förra numret från min Modellbyggartävling. Kul när deltagarnas bilar syns i motorpressen tycker jag. Nr 3-2014 är det så vill ni så kan ni kolla in några snygga bilder där...

Mmm, träning var det. Har inte tränat på 2 veckor av olika anledningar men igår var det dags. Drog till gymmet och körde ett hyfsat pass och jäklar så skönt det var. Jag menar, att vakna av träningsvärk och sendrag i ljumsken är väl inte det sämsta...? Vis av erfarenhet ( förhoppningsvis ) så ska jag skärpa till mig ordentligt med kosten. Blev ju rätt sänkt för några veckor sedan och misstänker rejäl näringsbrist så på riktigt den här gången ska jag ha bättre koll och lyssna på kroppen. Har fortfarande några mål i sikte men mer om det en annan gång...

Wooa, höll på att glömma. Kolla in den här filmsnutten. Hårresande körning med riktiga hjältar :-)
http://youtu.be/NCP_GJ8JBOE
Så jäkla fränt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar