lördag 15 mars 2014

Pyssel...

Har småpysslat lite varje kväll den här veckan, dels med bromsarna, dels med sitt-delen. Hade en bekant nere häromkvällen som jobbar inom bromsrör och vi kikade igenom olika lösningar. Vill ha både funktion, säkerhet/godkänt och utseende. Inte nödvändigtvis symmetriskt men det visar sig. Inte lätt att få till med denna typ av framvagn tycker jag men det tar sig nog...
Sitt-delen ja... Hade gjort klart alla fästen för andra gången och var nöjd med det. Var o pratade med en tapetserare som ska sy sitt & ryggdelen och jag sa att jag kör ner hela golvet till hennes firma när det är på gång. Inga problem, svarade hon då...
Men säg den lycka som varar. De yttre fästena jag gjort hade jag monterat i karossen för där fanns några hål redan plus för att undvika fler fästen på golvet. Smart tills jag idag stod o kikade o tänkte... Hmm, om jag kör ner golvet till henne så sitter ju de yttre fästena kvar på karossen... Kände mig lite korkad och tänkte att ett alternativ är faktiskt att lämpa av både golv o kaross i hennes lilla källarlokal men trornte det hade varit så populärt, haha.
Tillbaks till ritbordet och smida fram nya fästen, för tredje gången alltså. Kolla här:

Gamla fästet. Smutt infästning tyckte jag...

 Vinkelslip, bandputs o borrmaskin plus en timme lite drygt.

 Hålborrade och punktsvetsade på plats. 
Ni hajar vad jag menar va? Nu kan jag få ner golvet med
röret där till tapetseraren. Hade varit rätt bökigt med gamla fästet, haha

Apropå träning ja... Sprang min första mil på drygt 2 veckor igår kväll. Har ju inte varit i skick så jag tog det försiktigt. Kändes otroligt bra trots pissvädret. Passerar Djulö kvarn i god fart, halvdunkelt och svårt att se i mörkret för en gammal stöt som mig men lubbar på. Över den lilla bron och helt plötsligt... ett jäkla snattrande. En flock änder börjar kvacka och skrämmer mig ordentligt, haha. Tror de blev skrämda också av en flåsande gammal tjockis :-) Well, väl hemma kommer jag på mig själv med att le. Kändes otroligt bra. Trots en hel del emotionella motgångar på sistone så kan jag nog kosta på mig att säga: Life ain't bad at all..! Tycker att det var länge sen det blev en Dagens låt så den här blir det nu. En favoritartist som varit med länge. Råare sound får man leta efter. Sa jag full volym...? Tja, välj själva ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar