måndag 17 mars 2014

Och för fjärde gången...

Åkte ner i går morse och gjorde om stolsinfästningen ytterligare. Inget allvarligt utan bara jag som hängde upp mig på några millimeter hit o dit. 2 av rören linjerade inte o är nått värt att göras så kan jag lika gärna göra det ordentligt, eller...?

Såå, idag tog jag tag i annat. Lånande en svarv av en gammal stöt jag känner. Kolla bilderna...


Svarvade till 3 ringar. 2 smala, en bred. Den observante ser att det ligger en Franklin styrsnäcka 
och glänser i bakgrunden. Den påläste vet att dylika användes inom sprintcar & midgetracing på tiden 
det begav sig. Firman kursade -34 men många delar togs om hand vilket gör att det är svårt att
veta exakt årsmodell på denna men från 20-talet fram till mitten av 30-nångång kanske...

 I de smala borrade o gängade jag 2 st M6 hål i varje för stoppskruv.

 Ringarna påträdda på ena sidan av styrsnäckan.

 En pappmall behövdes också...

 En 3mm plåt och mannens bästa vän, en vinkelslip med skyddskåpan borttagen ;-)

 Punktades fast på den stora ringen jag svarvat till efter sedvanlig lätthålsborrning.

 Och vips så har jag mig en prototyp för den hängande gaspedalen.
Den ska tillverkas i rostfritt för att matcha de övriga pedalerna men var
tvungen att kolla ifall allt lirade. Verkar funka så nu är det bara att snoka
upp en bit rostfritt. Tungjobbat men lättskött när det är klart :-)

Träningen då...? Jo, tog en 7 km terränrunda igår med syrran. Så jäkla skoj med ett pass i skogen. Bra träning för både balansen och lederna. Blir ju som lite 3dimensionellt när man springer då tycker jag.
Låter som en hälsoprofet men tycker det känns otroligt skönt, dels med viktminskningen och dels med konditionen. Gillar att ha träningsvärk well, sendrag i ljumskarna kan jag vara utan men har inte löst hur jag ska slippa det, förövrigt är det bara ont-skönt :-)

2 kommentarer:

  1. kanske en liten bussning för att det inte ska kärva? smutt lösning annars.
    /bop

    SvaraRadera
  2. Mmm tror det kommer räcka med lite olja eller fett men smutt är det :-)
    J

    SvaraRadera