lördag 29 mars 2014

Jag, en brottsling...?

Mmm för ett par veckor sedan hade jag ett ärende till en butik på stan. Tiden var kort och jag cyklade. En polare kom förbi på moped och jag får en briljant ide. Får jag " henka " frågar jag...? Jaa säger polarn och vi drar iväg, vingligt men det funkar. Skrattar som tusan och vi båda känner oss som tonåringar igen :-)
Well, rätt som det är är jag framme så jag släpper taget och kompisen fortsätter. Men, helt plötsligt står det en civilbil bredvid mig med blinkande blåljus. Polisen skriker till mig, vad håller ni på med? Jag är helt oförstående men han står på sig. Sådär får man inte göra!!! Vadå är min fråga...? Ja, tolka efter moped, replikerar han. Driver du med mig, frågar jag argt...? Nej, det är olagligt! Följ med här!!!
Jag blir alltså uppläxad av en polis pga, i mina ögon ett pojkstreck. Finns det inget viktigare ni kan hålla på med, frågar jag, men kommer ingen vart. Vi dividerar fram o tillbaka, han vill veta vad min kompis heter, det är inte relevant är mitt svar. Jag förklarade att jag hade ärende till butiken här när han hävdar att vi blev skrämda av honom... Nja, jag har ingen backspegel så jag hade faktiskt inte en susning om att du var där, svarar jag. Hur som helst, han vill skriva ut böter, jag vägrar och då går det vidare till Åklagaren.
Igår kväll låg det ett brunt kuvert hemma. Spännande tänkte jag...



 Senare på kvällen, dagen för brottet alltså, efter att all denna uppståndelse lagt sig så låg jag o tänkte för mig själv. OM något hade hänt, vi hade kört ikull tex, så hade det kunnat gå riktigt illa. Slå i huvudet låter inte så lockande, inte ens en stukad fot men jäklar så skoj det var. Befriande busigt men ska tänka mig för nästa gång. Hade en tanke att ifall Åklagaren släpper det här så kunde jag donerat samma belopp till kanske trafikskadades förening eller liknande men det blev böter. Jaja, bara att betala och gå vidare.

Tre låtar krävs för detta ;-)  http://youtu.be/RATEoDH9WiY eller denna: http://youtu.be/OgtQj8O92eI eller den här men det är väl inte mig Britney sjunger om va...? http://youtu.be/vtB5qgfRXlk

Dagen för övrigt blev i verkstan. Ett par polare kom förbi så kaffe har det gått åt. En annan polare dök upp o vi kikade på hans bil. Behövs lite meckhjälp men sånt är skoj. En annan gammal bekant dök upp med andan i halsen. Han hade ett evenemang ikväll och de behövde en pokal. Kan du fixa? Han hade med ett galler från en ishockey-hjälm som skulle ingå i pokalen så det var bara att starta upp svetsen...

                                                                  Tja, såhär blev det :-)


2 kommentarer:

  1. Britney Spears, åhh god help us!!!!! http://www.youtube.com/watch?v=eWNykOk2ckE / Kristina

    SvaraRadera
  2. En klassiker det där :-)
    J

    SvaraRadera