lördag 22 mars 2014

Projektpyssel och...

Jo, pyssel pyssel. Fick mitt ryggstöd tigsvetsat och trodde allt var frid o fröjd men det tog 8 timmar innan allt var "klart" Monterade dit det igår kväll och i morse ( efter gymmet ) så svetsade jag dit några stoppklackar så ryggstödet ska hålla sig i position men då började strulet. Det hoppade ur sina fästen  när det blev tryck på det. Naturligtvis inget viktigt med tanke på att när jag väl sitter i bilen så har jag belastning neråt, som håller allt på plats men det måste se bra ut oavsett. Hajar ni? Så efter en dags pyssel så verkar allt lira. Om det funkar visar sig när klädseln är på plats. Funderar på om jag ska tejpa upp en klädsel med silvertejp bara för att prova men njae...

Hade tänkt att göra justerbart ryggstöd men det kändes som overkill. Tror vinkeln är rätt men det kommer visa sig. Det som inte syns är de 4 stoppklackarna plus 2 extra stöd så det inte hoppar ur sitt läge. Även genomföringarna för handbromswiren är flyttade inåt ca 20 mm så när klädseln är på plats så syns inte de. Jäkla lurt om ni frågar mig ;-)


Tänkte börja dra bromsslangarna nu medans jag väntar på bensintankarna och motorn. Har fått en delrapport  vdr motorn och den blir nog klar i mitten på April men mycket kan strula innan dess, Väldigt mycket specialtillverkat på rovan vilket gör allt både extraskoj och spännande. Kanske inte mer spännande än ett kosläpp men nästan, haha.

Apropå träning o diet. Blev ju lite krasslig för några veckor sedan och det kändes som näringsbrist och ev för mycket träning så sen dess har jag tagit det lite lugnare, ätit bättre och en del onyttigt så jag var övertygad om att jag lagt på mig några kg men döm om min förvåning när jag ställer mig på vågen och den stannar på 74 kg... Wth tänkte jag? Ner 2 kg sen julafton alltså... Var inte beredd på det men lite skoj i varje fall.
Hur som helst känns allt skapligt och träning / löpningen går fint, peppar peppar.

Ett evenemangstips kanske...? Den Engelske konstnären Banksy ställer ut i morgon på Hudiksvallgatan i Sthlm från kl 13.00 och 3 timmar framåt. Vet faktiskt inte mer men är helt övertygad om att Its the place to be... Googla på bilder eller kika här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Banksy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar