onsdag 19 mars 2014

Snart sommar...

Blev ett hyfsat träningspass igår. Värmde upp med lite lätt jogging till gymmet. Visserligen bara 1,4 km men som sagt, det var bara uppvärmningen. Väl på plats körde jag 1 timme, rätt hårt på x-trainern. Blir alltid nöjd när räknarn stannar på ca 1000 kalorier, oavsett om det stämmer eller inte så känns det fint ;-) Därefter blev det ett intervallpass i stakmaskinen. Tar jag inte ut mig där så det smakar blod så har jag slöat till men igår var ingen slö dag, haha. Väl klar i den så blev det lite stretching för axlar o rygg. Ont-skönt på nått vis faktiskt. Avslutade det hela med en hygglig spurt hem. Lät skönt va?

Blev däremot ett pass i verkstan ikväll. En polare kom förbi o bockade några rör till mig. Hade köpt en 6meters rostfri rörbit. 16mm i diameter och med 2mm godstjocklek till ryggstödet i bil'n. Kolla in bilden:

Har bara punktat ihop rören men de ska bli tigsvetsade. Det ska även dit nån form av stoppklackar som stöd så när jag lutar mig bakåt ska ryggstödet inte gå emot karossen är det tänkt. Funkar det inte så får jag väl banta lite till .-)  Det ska dessutom på ett överdrag av Kanvas och jag hoppas o tror det blir både funktionellt, luftigt och snyggt.


Apropå rubriken... Det har ju, som ni märkt, varit en del skitväder till o från de senaste dagarna men jag drar mig till minnes att för ett år sedan ganska exakt så var det runt 18 minusgrader ute. Hade precis sålt min bil och börjat cykla till o från jobbet. Satan så kallt det var men snart, är det vår.


2 kommentarer: