söndag 30 mars 2014

Premiärmilen...

Well, detta var dagen för ett lopp i Stockholm, närmare bestämt Premiärmilen på Norra Djurgården men när jag vaknade på tok för tidigt i morse så hade jag ingen inspiration. Trött o sliten, omotiverad. Tänkte vad är det för vits att masa sig iväg till station, ta tåget upp för att springa en mil jag lika gärna kan göra hemma...? Ska jag strunta i't? Men, 20 i elva hasade jag mig upp. Slängde i mig en snabb frukost, på med träningskläderna och ett ombyte i ryggan. Snabbt ner till station för att 12.09 kliva av i Södertälje där polarn väntade. Han skjutsade ut mig till Frescatiområdet och jag klev av med orden: ses senare...
Väl på plats mötte jag upp ett par goda vänner från Göteborg. Vi träffades i Spanien för två år sedan när jag gjorde min Vandring. Det är förresten de som driver den utmärkta rese-sidan http://www.budgetres.se där man hittar väldigt bra resetips. Ett måste att prenumerera på deras nyhetsbrev tycker jag...
Värmde upp ordentligt, för en gångs skull, och 13.30 gick starten. Hade väl just inget mål i sikte men alltid skoj om det går bra så jag kubbade på. Kändes fint i vårsolen, otroligt fin miljö att springa i men som vanligt så blir det tungt, jobbigt, besvärligt o guuud vad är det för vits men bara att kämpa på. Höll hyfsat tempo kändes det som men tyckte som sagt det var tungt. men, rätt som det är så dyker 7km upp,  8 km, 9 km strax därpå. Ökar farten lite, ena knäet värker som satan men spurtar på ordentligt. Ser målet och sträcker ut, det bränner i lungorna men jag håller i och, där var jag i mål. Flåsar som ett lok, svettas och ont överallt. Tänker, vad tusan ska jag hålla på så här för...? Jäkla slit. Får en banan och en godisbit + vatten. Snäser åt de som delar ut reklambroschyrer om andra lopp, säger att jag inte är intresserad av löpning. Haltar bort till polarn som väntat tålmodigt. Kollar snabbt på nätet efter min tid. Hmm wth? 52.01 ... Personbästa :-) Har aldrig sprungit så fort förut. Kollar igen. 52.01 Skoj som tusan det här. Kul att springa tänker jag. Undrar om jag klarar under 50 nästa gång...? Polarn bara suckar, lägger i växeln och frågar: ska vi käka vegetariskt idag...? Haha.

Vi åkte till Örtagården på Nybrogatan 31. De har en vegetarisk buffé som var supergod. Rekommenderas starkt.

Vill ni så kolla in på http://www.premiarmilen.se och hitta resultat. Mitt startnummer var 4257

Nöjd som vanligt tog jag tåget tillbaka till Katrineholm. Skön dag tänkte jag. Tur jag inte avbokade :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar