torsdag 17 april 2014

I skuggan av ett torn...

Efter en hektisk arbetsperiod och ett tufft träningsprogram så klev jag upp 04.30 i morse för att en kvart senare bli skjutsad till flygplatsen. Krånglade mig genom safetyn på fastande knorrande mage. Satte mig i planet för att 2.5 timmar senare kliva av på Galileo Gallilei AirPort... Jepp, påsken ska spenderas i Pisa :-) Trots att jag har en del att stå i hemma så känns det här helrätt. Är för gammal för påskägg och vanliga ägg äter jag när jag vill, haha.

Hotellet låg 5 min bort med Taxi så efter sedvanlig incheckning så var det dags för frukost. Knallade nått kvarter o hittade ett Café som heter Tiffany's. Klockrent ställe. Breakfast at Tiffany's... Behöver jag nämna att det satt bilder av Audrey Hepburn på väggarna...? Länge sen jag såg filmen dock så den läggs i Att-se-snart listan.

Tja, vädret var underbart så jag tog en långpromenad. Tänkte att om jag går en timme åt ett håll så kanske det dyker upp nått kul men det enda som dök upp var utkanten av stan. Well, en helomvändning och lite kringelikrokar så dök det upp en flod som jag följde tillbaka mot stan, kikade i butiker, drack mer kaffe o strosade. Rätt som det var dök det upp ett märkligt torn med uppenbart kass markberedning. Kul att se nått jag bara läst om och sett på bild, ett fascinerande byggnadsverk, otroligt att det håller ihop tycker jag. Tog några bilder men de kommer sen som vanligt. Hittade mig en gräsplätt bredvid tornet, la mig ner, tog av mig skorna och somnade tvärt. Massor med turister, skolungdomar och folk överallt men jag sov som en stock. Efter ett par timmar gick solen i moln så jag vaknade av att det blev lite kyligare. Satte mig upp yrvaket, kikade på klockan, oj, 3 timmars sömn på en gräsplätt bredvid Lutande tornet i Pisa. Skönt :-)

Hungrig som satan letade jag rätt på en restaurang och beställde in en tallrik Pasta Carbonara, vad annars? och även en tallrik med lokala ostar. Jäkla gott kan jag lova. Trust The Fat Guy :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar