måndag 7 april 2014

Projektpyssel...

Tadaa... Efter idogt pysslande, klurande, svärande, frågande o jävelstyg så blev det till slut så här. Har sabbat ett par gängor, som vanligt alltså, gjort nya fästen, det tredje blev bra men nu är jag nöjd. Ska naturligtvis göra bromsslangsfästena i rostfritt och aningen kortare än det på bilden men som sagt, nu är jag nöjd. Kolla bilderna:

Slangen ser spänd ut men det är en synvilla.

 Fullt styrutslag höger...

 Fullt styrutslag vänster och ingen ögla eller veck och den blir inte klämd heller.
Exakt som det ska vara. Utseendet är okej. Ville haft mer åt Steampunk-hållet men va fan ;-)

Bara rören kvar att dra men det ger sig självt. Ska börja mäta ut längder i morgon så jag kan få hem de innan helgen. Skönt med ett litet kliv framåt men jäklar vad detta strulade. Kanske jag som är trög och detta är självklart för andra men tyckte det var svårt. Slangarna får inte ligga emot nånstans o nöta eller vecka sig men som sagt, nu är jag nöjd :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar