tisdag 1 oktober 2013

Tisdag...

Well, vaknade som vanligt lagom till frukost och vädret är skräp. Istället för en skön sol mitt i synen så var det svart på himlen. Wth, tänkte jag...? Vi är ju på semester... Jaja, frukost blev det ändå och en busstur för lite shopping men efter nån timme började det blåsa upp rejält, duggregnet ökade och det kändes lite trist. Knallade vidare men vädret blev sämre så vi tog bussen tillbaka och när vi kliver av, efter en helt sanslös busstur, så bryter helvetet lös. Regnet piskar ner, det blåser halv storm och mullrar betänkligt. Vi satte oss i baren och bara stirrade. Maken till oväder har jag sällan upplevt. Det läckte dessutom in överallt.
Hur som, efter regn kommer sol har vi lärt oss men inte just idag. Regnet avtog visserligen så jag passade på att springa min runda då men det var så hög luftfuktighet så det var svårt att andas. Tja, bara att lufsa på :-)
Blev mycket slappande på hotellet men otroligt skönt det också. En bra bok fanns såklart med i resväskan så några timmar flöt fint. Finns en dag för allt eh?
Boken i fråga är Dick Sundevalls Det farliga Sverige. Har läst en tredjedel redan. Otroligt bra.
Kika här: http://www.bokia.se/det-farliga-sverige-14440410
Ny dag i morgon. Hörs då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar