lördag 19 oktober 2013

Håhåjaja...

Var ju inte på humör sist jag skrev nått och det är väl likadant nu :-( men arbetet måste gå vidare. Har börjat träna lite hårdare, alltid skönt när man är deppad även om det finns en motivationströskel att kliva över så känns det bra när man tar ut sig fullständigt vilket jag gjorde igår kväll. Meckade några timmar med dämparna som ska sitta bak innan jag drog till gymmet. Skön ventil det där gymmet kan jag lova.
Hur som, i morse var jag på plats i verkstan, klurandes och skruvandes. Tog lite bilder:

 Det fanns ett färdigt hål under ramen som kan användas. Smidig lösning i så fall...

Behöver klura ut en infästning för armen bara. En variant är att smida till ett fäste som monteras i bultarna för bromsskölden men vete tusan...


Kanske en möjlighet är att svarva till en klämma som monteras runt bakaxeln. Gör man den i undermått så sitter den fint. Hmm, kanske kan se bra ut.. Vet inte om man kan montera dylika dämpare upp o ner men det borde lira... 


Letar ju mycket på nätet efter Vintage race cars osv och idag snubblade jag över den här sidan...
http://silodrome.com/    Kika under cars så dyker det upp mycket skoj, även under andra flikar såklart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar