söndag 13 oktober 2013

Hello Monkey

Strax innan 19.00 på Lördag kväll tog jag taxi bort till Magasinsgatan 26 där Hello Monkey ligger, alltså restaurangen jag läst om. Hade förbokat som tur var för stället var praktiskt taget fullt. Jäkla skönt ställe och kul inredning. Blir visad till mitt bord och beställer in lite vatten. Blir tillfrågad vad jag vill ha och jag har ingen aning säger jag. Ni får rekommendera nått. Det första jag fick in var det här. Hamachi med ponzukräm och syltad chili. Hamachi är en fisk och ponzu är en citrusbaserad sås. Gott som satan var det :-) 
Nöjd som tusan så får jag in den andra rätten.. Chilifrästa langoustineräkor med äpple- och shisosalsa Så jäkla gott. Äpplebitarna var så härligt syrliga och räkorna perfekta. Mums. 
Nästa rätt : Skaldjurskakor på pilgrimsmusslor och vildfångade räkor serveras med yuzuaioli. Tja, blev nästan tårögd över detta. Gillar ju fisk o skaldjur så det blev en lyckträff.  Hade en plats kvar så jag får in en tallrik med Ångkokta gyozadumplings fyllda med kyckling, galangal och vattenkastanj serveras med sesamsoja. Mmmmm :-) gott men nu var jag mätt. Mätt och belåten som tusan. Satt i två timmar och skämde bort mig själv. Mätt o mätt förresten, naturligtvis fick jag plats med efterrätt och en latte. Lite Citrongelato med yuzumarinerade jordgubbar blev en perfekt avslutning. 
Kalastrevlig personal och fantastisk mat. 
Är ni i Göteborg så är de väl värda ett besök. Kika in deras sida här: http://hellomonkey.net/magasinsgatan/hem/.  Med träningsvärk och stela ben, skapligt mätt så var det faktiskt skönt med en promenad hem till hotellet på Kungsportsavenyn. Skön stämning överallt och härligt väder. Somnade nöjt efter en till Latte i hotellbaren :-)
Snart frukost och sen besöka goda vänner.
Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar