onsdag 16 oktober 2013

Mmhmm...

Jo, var ju så nöjd igår pga av att "kälken" min stod på hjul, om än lite primitivt, men säg den glädje som varar....? Skulle på kul trycka dit kardan och kardanröret men se det gick inte. Min tuffa bakaxel hade fel vinkel så kardan tog i växellådsbalken... Ka fan tänkte jag, på ren Norska....? Skummelt. Tog mig en rejäl funderare, en polare kom ner o vi provade att sänka ramen lite genom att höja bladfjäderinfästning men det hjälpte inte... Testade att hiva dit växellådan för att kolla lite mått, höjder o längder. Lossade tvärstagen för att se om de satt upp o ned men icke. Började ana ändå att tvärstagena var boven i dramat och de behöver svetsas om!!! Håhåjaja, kika på bilderna.
Här ser det ju bra ut med kardanröret på plats... Kardanröret sitter dessutom upp o ner med flit men trornte det spelar nån roll förutom att om det sitter rätt så tar bla hastighetsmätardrivningen i.


 Men här syns tydligt hur mycket stagen felar. Klantigt av mig men är man ivrig som en unge i en godisaffär så kan detta ske. Lärpengar eh ;-)

Tror som sagt att detta blir korrekt men svårt att veta förrns även motorn är på plats också tycker jag. 
Låter det vara så här ett tag till så kan jag pyssla med annat under ti'n. Pedalställ ska donas till. Dämpningen bak går nog att ta tag i trots detta med stagen för bakaxeln blir ju där, endast med liten lutning. Funderingar funderingar... Att det finns att göra behöver man inte oroa sig för. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar