fredag 25 oktober 2013

Longboard...

Lackade ju min systerson, Samuels's Longboard i somras och den har blivit stående i verkstan länge. Reglerna är ju att ifall nått blir liggandes här så tillfaller det mig, på vilket sätt jag än önskar ;-)
Så, efter några månader tyckte jag hans Longboard var för tam så igår kväll fick det vara nog. Fram med slipmaskin, i med 240-papper och raskt var den aningen mattare + en del text bortslipad... Kika här:

Så här såg den alltså ut när jag lackade om den först. Helt ok men lite för tam...


 Tja, 2 timmar senare så blev den såhär!!!
Ska ha på mer klarlack och eventuellt lite tuffa motiv men va fan, den ska ju användas och förhoppningsvis nötas ner lite snyggt :-)

Bilprojektet går det tyvärr lite långsammare med. Vill ju göra allt rätt från början och håller på o velar om dämpningen nu. Har hittat ett par tuffa friktionsdämpare som kunde lirat men vet ej om de passar in på stilen. Det är ju en Modified så det bör ju bli korrekt utan att vränga sig själv ut o in...

2 kommentarer:

  1. Grym bräda men vad betyder DDFP?

    SvaraRadera
  2. Mmm kul att du gillar den men DDFP är lite hemligt som få invalda känner till. Skapades för några år sedan och ska avslöjas år 2021.
    J

    SvaraRadera