torsdag 17 oktober 2013

Men det var ju själve f.....

Började känna mig hängig på eftermiddan. Så hängig att jag tänkte strunta i meckandet och följa med syrran på en föreläsning alltså. Nu blev det aldrig så utan jag fick besök av en som har ett snickeri. Klurade ju ut en sorts klädhängare i vintras och nu vill jag se hur man kan tillverka den på smartaste sättet. Har redan en prototyp men det behövs lite förändringar ba men bilder kommer. Den är rätt kul, annorlunda design, såklart ;-) och förhoppningsvis väldigt användbar...
Well, när besöket var klart så var jag fortfarande hängig, föreläsningen redan missad så då var det väl lika bra att mecka lite tänkte jag.
Aningen villrådig så började jag dona med pedalstället.
Egentligen ingen vits att börja med det nu men det var ju roligt. Fick det av min polare Emil i Göteborg. Rostigt och anfrätt men jag har en del känningar i blästerbranschen så det löste sig raskt.

 Mmm nyblästrat. Började fuppla med det och alla skruvar lossnade hyfsat lätt. Pedalerna rör sig fint och försumbar demontering återstår. Tanken är att använda det i bilen men känner att jag vill ha, på SFRO'S inrådan också, ett tvåkrets system... Kanske går att mecka ihop någe så det låter som ett spännande kapitel.

Torrt som fnöske här...


Men, nu är jag fan för hängig :-(  -Dags att masa sig hemåt kanske, aningen sliten o deppad. Jaja, det ger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar