tisdag 15 oktober 2013

Nice ass...

Eller äntligen på hjul för att uttrycka sig korrekt... I Fredags försökte jag få dit bromssköldarna bak men det gick inte. Skumt som tusan men gjorde lite blyertsstreck och gnuggade dit den för att se var det tog i och hittade var jag skulle slipa ur. Snabbspolar nu fram tills igår när första skölden kunde monteras. Fortsatte med den andra idag och badabing badabom, så hamnade den också på plats. Försökte klura ut varför det inte passade och helt plötsligt slog det mig :-) Bakaxeln är från en äldre Ford och sköldarna är från en -40talare, alltså den första årsmodellen med hydrauliska bromsar såvitt jag vet.
Tja, dit med lagren och hjulen så blev det såhär...


Bromscylindrarna bak är inte monterade och handbromswire plus lite annat smått o gott ska på plats så hjulen sitter bara som lite primitivt än så länge. Ska klura ut och konstruera nått för dämpningen innan slutmontage nämligen men kul att få den på hjul :-) 


Snygg från alla håll. Jäkla fint chassie. Hmm, en kontors-stol mitt i...? Jepp, har ju torrbrytit lite.
Väääldigt viktigt. Har dessutom ställt mig på tvärbalken bak och hoppat för att kika på fjädringsvägen och det såg bra ut. Bara skoj det här, oftast i varje fall, haha


Håller ju även igång min träning och ska försöka öka den lite. Har ett pass med min Coach i morrn så det ser jag framemot. Skönt att hålla sig aktiv. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar