fredag 18 juli 2014

Industridesign...

Well, en bekant kom ner till firman med en gammal traktorlykta med ett gjutet galler framför glaset. Han frågade om jag kunde bygga en lampa/lampfot åt honom. Vi spånade lite och jag gjorde en enkel skiss som han blev nöjd med. Kolla bilderna...
Läcker som tusan. Gallret är som sagt gjutet.
Dylikt är skoj, dessutom snygga tumgängor, typ 3/16

 Rörfirman besöktes. Tyvärr har de bara nya rör. Ville ha skrotade med lite charm
men tyvärr. Gick ett varv på min favoritskrot men nope...

 Köpte även en rörgängnings-sats. Tyvärr visade det sig att funktionen var kass, alt att det är rörkvaliten som ställer till'et men värdelösa gängor blev det

 men skam den som ger sig. Köpte även lite nipplar, nmuffar o böjar.
Kapade rören i rätt längder o fick till knappt godkända gängor.
Nu syns ju inte de men ändå... Wtf, typ.

 Och så blev den. Detta är andra versionen. Den första var knappt en halvmeter hög för jag fick för mig det var en skrivbordslampa men icke. Bara att kapa till ett rör på dryga metern så blev han så nöjd :-)
Lampan är inte inkopplad på bilden men det styr han nog med själv. Blev riktigt nöjd jag också.
Gillar industridesign som är enkel och funktionell. Fick en likadan lanpa av honom så jag ska dona ihop en till vad det lider. Tror det är lurt att ha 12 volts halogen för då kan kablarna ligga öppna/synliga...

Tja, kul med lite annat emellanåt men nu är det projektbilen som ska få sig lite uppmärksamhet.
Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar