tisdag 1 juli 2014

Projektpyssel...

Phuuii, i lördags gjorde jag o polarn klart en del av bakre bromsrören, eller nästan i varje fall. Det som syns på bilden är alltså till höger bak. När det vänstra är gjort så ska båda bockas / krökas så de möts ovanpå kardanröret, lödas ihop med en T-skarv som fortsätter en bit till. För att montera hela, bakre systemet måste alltså kardanröret och kardan demonteras. Vill det sig riktigt väl så måste även motorn eller bakaxeln flyttas på.... 
         Tja, lagom snurrigt va...?

Så, frågan jag ställer mig är om jag är helt väck i roten, tappad i golvet eller bakom en vagn. Lackat utan mask eller Gud allena vet vad som rör sig i huvudet på mig. Det vore tusen ggr enklare o snabbare med tex rostfri stålomspunnen bromsslang o kopplingar. Swish ba så vore det klart men..., det är ju inget snyggt. Vore ett helgerån på denna bil trots att det skulle kunna gömmas undan helt faktiskt men jag är ju en envis jäkel så trots att en högt utbildad röris måste hjälpa mig så är det så här det måste bli :-) Kristallklart eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar