tisdag 8 juli 2014

Well...

Varmt som satan, ingen rätt att anmärka på vädret med tanke på hur kallt det har varit och kommer att bli :-)
men det var inte det uppenbara jag tänkte skriva om. Vi var på Salsa-kurs i helgen. En intensivkurs i överjävlig värme alltså, haha. Spända av förväntan så mötte vi upp de andra deltagarna någon km från Vadsbro. Tror vi var 10-14 par nånting. Instruktörerna verkade vara trevliga som tusan så de 2 första timmarna flöt på fint med många skratt och olika steg. Kul var det. Lunchen på Ekenäs kvarn var som vanligt i mästarklass. Deras smörgås med rökt gädda eller aborre och potatissallad är obeskrivligt god och chokladfudgekakan till efterrätt satt som en smäck :-)
Well, när lunchen var över så började allvaret men jag upplevde instruktören som förbytt. Vet att flera reagerade på det också så allt det roliga försvann. Stressad, otrevlig o irriterad för att vi inte lärde oss så fort som han ville men kämpade kvar. Sa till honom vid ett tillfälle när han gick för långt men allt det roliga var borta, nja, inte allt kanske men nästan...
Såå, jag hann inte lära mig dansa Salsa men är hyfsat nöjd med det jag lärde mig. Flera steg, några vändningar och att uppskatta dansen mer. Alltid nått eh?

Söndagen däremot var enkom glädje och kärlek. Mina vänner Hans & Marianne hade bjudit in till dop av deras koseliga förstfödde och de valde mig till Gudfar. Otroligt stolt och glad.  Ceremonien i kyrkan var vacker och stämningsfull och jag läste ett stycke ur bibeln som passade bra. Tänkte busa till det med ett citat från filmen Nosferatu genom att säga: Step into the light and face your Master, men av respekt så höll jag mig till bibelstycket, haha. Som present hade vi hittat en, i våra ögon, en jättefin filt som var virkad / sydd i England 1847. Texten på filten löd: Welcome our baby och det tyckte vi passade fint med tanke på att på att fader verkar vurma för antika saker ;-)
Ej att förglömma är att jag dessutom är O-gudfar till ett annat koseligt barn vars föräldrar inte vill låta döpa barnet nu men kände att det behövs en klippa i bakgrunden som håller koll. Otroligt stolt o glad över det uppdraget också :-)

Fikat efteråt var såklart en höjdare med en tårta som slog det mesta. Tur man är en gammal tjockis så det  gick bra att lassa i sig tårta, haha.

Btw, ovannämnde polare kan höras på radion Torsdag morgon. Sörmlands radio P4. 102,3 är frekvensen som ska rattas in runt 08.30. Torsdag morgon alltså, glöm inte det!!!
Anledningen är att hans museum / radiobutik är klar. Han har en stenkakesamling som kan få den mest förhärdade hustru att bryta ihop men nu har han alltså byggt ett museum / radiobutik som speglar stenkake-eran. Kul när vansinnet tar dylika former ;-) Polarn är även en duktig radiopratare och en flitig underhållare då han klär sig i tidstypiska kläder och spelar skivor för de som önskar. Senast var på Malmamarken med ett gäng gamla Hemvärnare. Då spelade han bla ett tal med Per Albin Hansson på stenkaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar