måndag 14 juli 2014

Projektpyssel...

Well, Fick ju rattstången förlängd förra veckan, stolarna/sittytan verkar vara bra men ändå kändes nått fel. För böjda knän...? Pedalerna för nära...? Hmmm jepp, så var det. Bort med golvet, märka på med en blyerts och bara att rycka igång plasman. Check it out :

Ett snitt med plasman.

 Slipa rent från grader och slagg.

 Passa in pedalstället.

 Verkar bli bra...

 och det blev det....

Pedalstället hamnade 50 mm längre fram. Låter inte mycket men gjorde en jäkla skillnad på komforten. Enda som är att grunna på blir svepet över växellådan. Får bli tightare men tror det ska finnas frigång. Ett pusslande hela tiden. Avslutade kvällens pyssel med att punkta fast biten jag skar bort. Väntar med att helsvetsa tills det mesta är på plats, vis av erfarenhet, haha :-)

Hann dessutom med en joggingrunda. Av olika anledningar har det inte blivit så mycket löpning men var sak har sin tid. Det känns även att kondition är en färskvara så på den punkten ska jag skärpa mig. Märker att jag blir bättre på att koppla bort negativa tankar när jag joggar jämfört med förr då det kunde sabba en hel runda för mig. Skönt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar