onsdag 30 juli 2014

Projektpyssel...

Köpte några W1/4" spårskruv igår för att använda till klamrarna jag smidde till bladfjäderpaketen fram. En bekant svarvade till 8 st 40 mm distanser till desamma och idag skruvades det ihop. Som alla känner till så har ju tumskruven snyggast skalle som är i det närmaste halv-sfärisk. Bilder kommer. 
Började även fundera på vart batteriet ska placeras. Hade en tanke att det skulle sänkas ner i golvet på passagerarsidan men ratade den idéen av flera orsaker. Mycket klurande tillsammans med min synnerligen intelligente halvbror Bop innan vi kom på vart det var mest ur vägen men ändå hyfsat åtkomligt... Började kapa till material och när det är klart o monterat lägger jag ut bilder på det också ;-)
Förresten så är det Pocketbokens dag idag och det är en alldeles utmärkt dag enligt mig :-) och apropå dagar så har det gått ett år sen lillkillen fyllde 20 vilket betyder att idag blir min fina son 21. Kul som tusan även fast han inte vill bli firad men det får vi se, haha :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar