onsdag 9 juli 2014

Projektpyssel...

Min gode vän Bernth kom förbi idag. Han har förbarmat sig över styrsnäckan min. Dels var axeln som ratten sitter på skev och dels för kort. Han svarvade helt sonika en ny i högkvalitativt stål som var perfekt centrerad och ca 80 mm längre vilket betyder att ratten kommer närmre mig. Skönt. Gjorde en snabb provmontering och det känns bra. Vinklade även om ryggstödet efter att jag höjde sittytan i framkant så nu sitter jag hyfsat i biln. Ev behöver jag flytta fram pedalstället en bit men ska känna in mig ordentligt först.  Check it out...

Syns tydligt att ratten är mycket närmre nu. Förr låg den nästan dikt emot instrumentbrädan.

 Svårt att se men vinkeln är mycket bättre nu. Vore en överdrift att påstå att jag 
sitter som en gud men hyfsat bra faktiskt. Höjningen gjorde massor för comforten 
men tycker de är för höga i framkant. Inget jag ska göra nått åt för höjden behövs...

Mer då...? Jo, min allra bästa systerson fyllde 15 år idag och förra året så hade jag ordnat så han fick sig en provtur i polarns kompressormatade Pontiac Gto. Kul som tusan tyckte födelsedagsbarnet så i år ville jag ordna nått häftigare. Grabben gillar ju sportbilar så en flukt i telefonboken och några samtal senare så var det gjort. Bad systersonen komma förbi firman och strax därefter dök första polarn upp med sin Porsche GT3 från -07 och bjöd systersonen på en skaplig åktur. Större leende är nog sällsynt men en halvtimme senare så var det dags igen. Hade fått reda på att en annan bekant kunde bjuda på en åktur i en flång ny Tesla, ni vet, den elektriska supersportbilen. Såå nöjd var pojken. Kul som tusan o jävlar vad käften gick på'n. Tackade mina vänner ordentligt såklart. Skapliga poäng favoritonkeln fick idag, haha

2 kommentarer:

  1. kommer bli bra i slutändan. men jag tycker allt du behöver en skoning eller vad det kan heta för att täcka över rattstångsfästet..rosenpolerad..koppar..?
    /Bop

    SvaraRadera
  2. Det kommer en skoning och även som en hylsa runt rattstången som fyller ut lite.
    Tålamod unge man, tålamod...
    J

    SvaraRadera