måndag 21 juli 2014

Projektpyssel

Vaknade strax innan 5 i Söndags morse. Vände o vred på mig. Nått behövde fixas till på fjäderpaketen fram, det behövdes ett schysst avslut. Drog ner tidigt till verkstan o satte igång. Kolla bilderna...

Ändan på fjäderpaketet. Så här går det ju inte att ha det.

Lite u-profil från skrotlådan

Kapades till och svetsade gavlar.

Är ingen mäster-svetsare men med vinkelslipens hjälp så blir det skapligt.

Snart klart.

Och så blev det. Får se om de skruvas fast eller om det blir en liten dragfjäder som håller de på plats.

Kan tyckas som onödigt arbete för de fyller ingen funktion egentligen. Med bred fantasi kan de kanske hjälpa till att hålla ihop fjäderpaketen alt om jag fyller de med fett så samlas det här i ändavslutet eller nått men när jag står o kikar på't så ser helheten bra ut och det funkar för mig. Min polare Urban E har sagt att det ibland behövs nån detalj för just den anledningen... Inte ens säkert att jag behåller de men just nu känns de rätt. Vissa ( De flesta ) detaljer måste jag "känna" på ett tag. Gå lite omvägar för att se om det verkligen blev bra osv... Kanske är vanligt men vad vet väl en arm blästrare som jag :-)
Hittade en frän bil i en tidning o snokade rätt på det här klippet: http://youtu.be/kYMAJA3_Rts
Bilen är aningen för lätt i baken men helvete så ball den är. Habegär...? Vem? Jag...? Haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar