måndag 11 juni 2012

Äntligen...

måndag. Struktur infinner sig direkt, haha. Helt förvirrat uppvaknande i morse för jag trodde jag vaknade 05.25 som var meningen men det visade sig att jag hade försovit mig till kl 06.35.Skummelt va;-) Lunchen i Rejmyre blev tyvärr inställd men resan till Bra ljud i bil i Norrköping blev av. Köpte massor med tufft bil-ljud så det blir skoj att montera. Min synnerligen intelligente halvbror Bop har lovat hjälpa mig med inkopplingen i morgon så det blir skoj.Ser framemot att poppa lite skön musik i Pickupen. Riktigt proffsig och trevligt folk på den firman. Sen tillbaks till K-holm för att laga lite mat till några goda vänner. Mexikanskt ris med fläskfile och avocadoröra plus stekt kanel-banan med vanilj creme fraishe till efterätt. Jag åt en tomat och en köttbit bara, det är för sent för mig att äta då nämligen. Skaplig karaktär eh ;-) Kul att laga mat åt folk när jag känner att jag har tid... Well, hann dessutom ett pass på gymmet. Skönt. Har gått ner 2.5 kg sen jag kom tillbaks från Santiago men målet är ju tot 10 kg så... Och nu kan man fråga sig, varför detta jobbande, tränande, jagande fram o tillbaka....? Jo, projekten för att jag är en rastlös själ. Träningen ( viktminskningen ) för att jag köpte en kostym för ett par år sedan som jag tyvärr inte fick användning för :-( och sen la jag på mig några kg i Norge och nu har jag gett mig den på att kunna använda den och då krävs det lite viljestyrka. Sen då? Jo, jobbandet för att jag tycker det är kul plus att jag vill se var min gräns går, hur mycket av allt jag klarar av. Gillar att hålla mig igång. Saker måste byggas, ting måste skapas och evenemang ska hållas. Har koll på min hälsa, äter nyttigt men späker mig inte. Slarvar lite när jag gör mina maratonpass men jag lär mig och syster säger åt mig när jag inte sköter kosten... Tänkte på några personer jag träffade på min vandring, bla en japansk munk som hade startat sin vandring i Paris. En kvinna på 83 som hade gått med full packning. Min blinde vän från Skottland, som jag försöker leta rätt på nu förresten. En kvinna från Canada i min ålder som hade med sig sin mor i rullstol. Det gamla paret från Holland som hade cyklat från Holland och hela vägen till Santiago och skulle vidare ut till Finisterre. Tycker att det jag gjort och gör inte är nått i jämförelse med dessa människor. Läggdags nu, i morgon börjar vi om ;-) Rock n roll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar