söndag 3 juni 2012

Men nu då...

Hallå. Satt o räknade ihop lite och jag har gått ca 1085400 steg under min vandring. Låter otroligt mycket men det var ju en bit... Gick dessutom ner 4 kilo trots att jag har ätit gott sent på kvällarna så det var ju skoj. Skavsåren har i princip läkt men det känns fortfarande skumt i benen när jag ska sova och jag har väldigt ont i fötterna på morgonen men det ger sig efter en stund, kanske har med ålder att göra ;-)
Hittade en bild som är tagen en tidig morgon rätt högt uppe. Det är på väg ner för Ocebreiro om jag inte minns fel och det var väl lite dimmigt...
Skön bild va?

Men nu då? Känns lite tomt och overkligt men kollar på bilderna rätt ofta. Ler och minns, alla skratt men även all smärta Alla underbara människor som delade med sig av sina liv. Människor, ansikten jag aldrig glömmer. De som gjorde min historia, min vandring till en fantastisk upplevelse. Ska förresten göra en kortare vandring i höst, troligtvis i september tillsammans med en god vän. Vi ska gå från Santago ut till Finisterre. Ca 90 km och ta bussen tillbaka. En veckas semester bara. Om någon mer vill hänga med så är det bara att höra av sig.
Har dessutom lite andra projekt på gång som jag tänkte skriva om. Dels ett träningsprojekt med lite inriktning på viktminskning plus att jag vill ha bättre kondition. Min kondis är klipp oduglig så det måste åtgärdas och jag vill gå ner 10 kg... Inte jättespännande men ska även bygga klart ena hojen, bilder kommer vid tillfälle och sen har jag lite andra grejer till på gång ;-) Ska skriva så ofta som jag tycker att jag har nått vettigt att skriva om, haha men hoppas vi ses o hörs amigos.
Ps. Måste tacka för all support och varma ord under min vandring. Det var guld värt. Jag bugar mig ödmjukt. Har fantastiska vänner och familj som jag är väldigt glad i. Ds

2 kommentarer:

  1. Hej där! Kul att det fanns ngt att läsa idag, det har saknats en rutin på kvällarna =D....nu är det bara Fredrik Strängs bestigning av K2 som är på G, men vad är det jämfört med Caminon?
    Får se om jag själv kommer till Kebnekajse i sommar, har varit på väg i 4år, i år har jag tiden, men inget korsband i ena knät =S.
    Tränar 3ggr i veckan så muskler å senor får fixa det själva...så kan det gå när tanter slinter på boulderingklätter-väggen!
    Det känns verkligen knas att komma hem med alla nya erfarenheter å insikter för att upptäcka att det enda som hänt hemma är att grannens katt var borta i tre dagar, å Ica vänt på mjölkdisken.
    Write on! Vi hörs / Kristina

    SvaraRadera
  2. Hallå. Kul att det fanns ( en ) läsare kvar ;-) Precis, en bergstopp jämfört med Caminon??? Ojdå, ja, hoppas knät tar sig. Just inte mycket nytt på hemmafronten men men... Vi hörs
    J

    SvaraRadera