onsdag 6 juni 2012

Ukraina

Well....
Nationaldag är väl inte riktigt min kopp te så det blev 1,5 h på gymmet i morse och sen ner till verkstan. Det är ju alltså en bil som jag köpte i Norge för ett år sedan och hämtade hem i lördags som jag ska piffa upp med lite tuff lack, bra ljud osv... Ljudisolerade kupeen idag. Viktigt om man vill lyssna på musik och inte vägljud. .. Ska dessutom försöka ordna lite tuffare hjul till den. Bilturen hit från Norge över fjället var fin, sagolika naturscener, glittrande sjöar osv...  Kul att pyssla med ett projekt igen som sagt och bilder kommer för den som tycker sånt är kul.  Blev ju lite arbete också men det hör till. Sen blev det restaurangbesök och bio. Lillkillen, jag o en polare gick o såg Promotheus. Fina effekter och "våran" Noomi är ju så bra men förövrigt är den vääldigt lik Alien på flera sätt och 3D har jag tröttnat på så bortsett från en kort stunds underhållning så kändes den väl sådär ;-). Å andra sidan, skulle de göra en Remake på Monstret från svarta lagunen så vore väl jag först i kön, haha... Btw, en gammal bekant kom ner till jobbet o hälsade på, han är gammal som tusan men åker motorcykel så ofta som möjligt. Han berättade att han ville åka hoj till Ukraina men ingen vill följa med. Jag sa att om han kunde vänta till nästa sommar så åker jag med. Det tog vi i hand på direkt. Kul med äventyr. Kanske kan övertala Uffe & TQ att följa med också, det hade varit fantastiskt.

7 kommentarer:

  1. nja.. är lite skeptisk till gamla öststater.men vem vet??...

    uffe

    SvaraRadera
  2. har du sett dokumäntären long way round föresten?? om inte gör det då. :-)

    SvaraRadera
  3. Hallå Uffe, skeptisk? Wth, det kommer bli skoj, det vet du. TQ? Ett äventyr runt hörnet... ;-)
    Anonym. Nope, inte än men vilken dag som helst nu :-)
    Johnny

    SvaraRadera
  4. som vanligt så va det jag som är anonym...

    uffe

    SvaraRadera
  5. Du vet att anonymiteten försvinner om du avslöjar att det är du va? :-) haha
    J

    SvaraRadera
  6. Jag är inte skeptiskt till nått.... Äre inte billiga glädjeflickor där....?
    Tja.. Ja ä mä...

    TQ

    SvaraRadera
  7. Övertalade mig själv rätt raskt....

    SvaraRadera