onsdag 13 juni 2012

The dog.

Hallo.
Långa dagar verkar det finnas gott av. Jobb o jobb men det är ju bara roligt. Blev en stress-resa till Norrköping, Bra ljud i bil behövde besökas igen :-) Hade med mig Bop och lillkillen så det blev jäkla trångt i bilen. Halva instrumentbrädan var ju dessutom nertagen så det var ohyggligt rotete i bilen men vad är det som sägs om hjärterum...? Käkade Maxburgare på hemvägen, ibland måste man få äta lite onyttigt eh?

Jaja, han inte med nån träning eller skruvande idag heller så det lär bli fullt upp i dagarna. Har bjudit in massa folk till en motorträff på onsdag och då måste bilen vara klar. Har bestämt mig för att lägga på mer klarlack på bilen nu på söndag och har bett några goda vänner om hjälp så det är snart gjort. Slipa ner den lite lätt med 800papper, maskera allt medans Bop ( förhoppningsvis ) kopplar in nya ljudsystemet och sen på med 3-4 lager klarlack...

På lördag fyller kära mor år och även min koseliga brorson 65 respektive 4 och det måste firas med buller o bång eller hur? Ska baka en chokladkaka på fredag till kalaset. Om den är god så ska ni få receptet.

Jo just det, ska ju gå några mil till i höst, från Santiago till Finisterre, med en god vän och har efterlyst om några fler vill följa med, 9 mil klarar de flesta av, och det har dykt upp några intressenter så det kommer att bli skoj. Fler som är sugna? Kristina kanske, Fille, Sven?? Bara att höra av sig. Har mailat till BBC för att försöka få tag på min blinde vän i London för han vill jag ha med också. Tyckte det verkade bättre än en annons i tidningen och fick ett automatsvar att de får många mailförfrågningar men skulle kika påt vid tillfälle. Well well, snart läggdags igen. Bifogar en bild på en hund som hängde på en bar i Atapuerca.
Jag frågade ägarinnan varför hunden hade munkorg...? Hunden tror den är en katt, sa hon. Den äter råttor.... Hmmm sa jag ;-)


4 kommentarer:

  1. Tack Johnny,det skulle va superhärligt att följa med....fuska lite å ta slutet först =) Har ändå tänkt att börja om i Portugal i stället, för att slippa vara mitt i folkstormen.
    Förmodar att du kanske inte ska boka turistbuss å all inclusive hotell i förväg, utan att man kan tänka till lite å se hur mycket knät klarar i sommar.
    Det blir till att ränna runt på Sörmlandsleden på semestern. Funkar allt är jag på.
    Ha de gott/ Kristina

    SvaraRadera
  2. Det vore skoj. Gott om tid för träning och beslut: -)
    J

    SvaraRadera
  3. Det vore skoj. Gott om tid för träning och beslut: -)
    J

    SvaraRadera
  4. 2 ggr...? Tror telefon är tröttare än mig, haha
    J

    SvaraRadera