onsdag 26 december 2012

Cultural...


Slappar som tusan och stortrivs. Självaste julafton blev annorlunda kan jag lova. Strosade runt själv, solade lite, sprang min vanliga runda. Hittade ett utomhusgym som ni ska få se bilder på sen så det blev även ett litet styrketräningspass också. Gick ut på kvällen för att käka men stannade till vid kyrkan för att kika lite först. Fin tillställning men magen kurrade. Finns många schyssta restauranger här så det var enkelt. Well, efter kaffet knallade jag runt o hittade den enda butiken där ingen stod o tjatade utanför att man var tvungen att kolla deras butik osv så där gick jag in såklart
Ägarn var från Senegal och hur trevlig som helst, en annan Svensk var där också plus en äldre kvinna från Indien. En stund senare dök det upp två kvinnor från Frankrike och vi blev sittande halva natten. Svamlade, skrattade och trivdes. Annorlunda Julafton kan jag lova :)
Well, dan därpå, vid lunchtid så tänkte jag prova den Kap Verdianska nationalrätten Cachupa. En gryta som har Majs som bas. Tydligen skulle man droppa lite Chilliröra på den så det gjorde jag och helvete vilket drag det var i röran. Snoret rann, tårarna rann och när jag påpekade det för servitören: this is very strong så skrattade han och sa: no, its okey, haha. Struntsamma, grytan var otroligt god.
Senare på kvällen var jag o käkade på Cultural cafe med några nyvunna vänner. Ris med skaldjur. Sagolikt gott medans ett lokalt band spelade. Musiken var svängig åt Cajunhållet och sångerskan hade en otrolig röst. Det var faktiskt så svängigt att även undertecknad var tvungen att ta några danssteg...
Skönt liv. Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar