tisdag 4 december 2012

Erotik

hade jag inte tänkt skriva om idag men däremot flyttbestyr. Det visade sig att jag inte äger ett enda bestick, inga husgeråd värda namnet typ osthyvel, kastrull, stekpanna etc etc... Däremot en gammal kolståls-kniv som skulle få Norman Bates avundsjuk. Utmärkt till kött, grönsaker och liknande men som smörkniv eller när man äter så funkar inte den nått vidare. Apropå smörkniv så hittade jag djupt nere i mina kartongen en kniv i gjutjärn, designad / formgiven av självaste Ernst K. Minns att jag köpte ett knappt dussin för några år sedan och delade ut till familj o vänner.
Högt skattad av alla ;-)
Men, jag ska inte köpa på mig någe värst med grejer, enkom basic, som behövs för ett spartanskt leverne. Passar mig fint.
Har ju precis flyttat in så det är en del att stå i. Tänker inte stressa fram med inredningen utan det får växa fram i sin tid.
Mer då..? Visst ja, Julbord idag. Hela firman drog ut till Rejmyre gestgifveri för en otroligt mysig kväll med fantastisk mat. Lagom med folk och ett rikt utbud på godsaker som hör julen till. Vi stortrivdes allihopa. Kolla deras sida här: http://www.rejmyregestgifveri.se/
Spräckte hela kaloribudgetten med råge men det ordnar jag i morgon på gymmet, haha...
Deras sida kan ni kika på här: http://www.halsogymet.se/
ZzzZZzZ trött nu. Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar