måndag 10 december 2012

Kärlek...

Hallå.
Kände att jag behövde komma med några filmtips. Har ju inte varit så aktiv i verkstan pga flytt men mera aktiv när det gäller filmtittandet.  Kikade på Boys don't cry i helgen. Den är från 1999 och är väldigt stark. Såg den på bio för några år sedan och den påverkar mig fortfarande. Baserad på en sann story och den fantastiska Hilary Swank spelar huvudrollen.
Kika på trailern här: http://www.imdb.com/title/tt0171804/

Den andra filmen jag tänkte tipsa om är Deuce of Spades. Läste om den för nått år sedan och hittade den av en slump. Vid första anblicken kan man tro det är en bil-film och det stämmer i mångt o mycket. Jäkla tuffa roddar och kustoms men för en obotlig romantiker som mig så är det en kärleksfilm. Otroligt fina miljöer, allt är genomarbetat och inget är lämnat åt slumpen. Den handlar om en tjej som hittar en tuff Hot Rod hos en gammal kvinna, köper den och hittar ett brev under sätet som skrevs av filmens hjälte, Johnny heter han ;-) till kvinnan han älskar. Hela historien nystas upp med nutid och dåtid. Kan man se den utan att bli tårögd så blir jag förvånad...
Kika på trailern : http://www.imdb.com/title/tt1384586/?ref_=fn_al_tt_1

Båda filmerna rekommenderas starkt.
Btw. Ingen som kunde filmfrågan jag ställde häromdagen? Trist :-) ha ha, Den är ju enkel...

Vi hörs

2 kommentarer:

  1. Jag hade ju rätt film men fel karaktär...
    Ett halvt rätt i a f...?

    /St

    SvaraRadera
  2. Mmmmm ja jo kanske ;-) ha ha
    J

    SvaraRadera