fredag 28 december 2012

Home...

Well, strax efter 3 i morse landade jag på Arlanda. Bistert att sätta sig på kalla galonsäten efter en skön vecka i värmen men det hör väl till :-)
Borta bra men hemma bäst? Tja, kröp till kojs halv7 i morse och det var rätt skönt faktiskt.

Lite bilder kanske...?
Entreen till mitt boende. Schysst lägenhet var det.

 Och när det ligger ett par katter utanför så vet man att det är bra :-)
Skön strand strax utanför...


                                 Och en pir där det oftast var full aktivitet...

Sköna färger överallt...

 Helt vilt egentligen.


 Kul att strosa omkring i dessa kvarter. Bara skön stämning faktiskt.
I utkanten av byn var det lite dystert förståsss...
När jag var ute o brände runt på Scootern hittade jag en gammal båt-kyrkogård.
Bara rostiga gamlavrak. Kusligt

Svårt att känna sig som Mad Max på en sånn här men det gick, haha

 Nån konstruktion som sett sina bästa dar.Tror den matade fram saltvatten till saltanläggningen inne i vulkanen...



Tunneln som leder in till...

Saltanläggningen inne i vulkanen...
Den bassängen närmast fick man bada i. Skönt.



Kanten som jag sprang på syns dåligt men den är där ;-)


Precis i början av byn Santa Maria där jag bodde stod en fin gran i en rondell...

Hmm, ser ni vad den är gjord av...? Tusentals petflaskor av alla storlekar.
Skapligt julpyssel :-)

3 kommentarer: