fredag 21 december 2012

Mmmmm :-)

Flygresan hit gick fint, 9 timmar med Paulo Coelhos fantastiska bok Zahir gjorde att jag var framme på nolltid. En fantastisk bok som berörde mig starkt. Tack M ;)
Gjorde mig hemmastadd raskt och knallade ner till stranden. Otroligt fint ställe det här. Varmt o skönt. Gick ut o hittade strax en bra restaurang som serverade en sagolik grillad fisk med ris o potatis. Gott o nyttigt.
Strosade runt o kikade i butiker, shoppade lite, tjafsade med säljare, som vanligt, haha men det gick fint. Knallade tillbaka till lägenheten och började läsa den andra boken, Born to run av Christopher Mcdougal. Otroligt inspirerande bok om löpning, både maraton och långdistans, faktiskt så inspirerande att jag i morse, efter en god natts sömn och frukost, knöt på mig mina löparskor och gick ner till stranden för att jogga en sväng men det blev aningen längre än en sväng... Sprang, joggade, sprang igen, smågick lite och fortsatte jogga i tre timmar. Varmt som satan kan jag lova. Glömde smörja mig innan med solskydd, smart va, haha men det gick fint ändå. Sprang i vattenbrynet så skorna blev tyngre med flit men jävlar så skönt det var. Befriande kan jag lova så det blir en ny runda i morrn;)

Lagade lite käk och slaggade några timmar till, helt slutkörd. Dags för lite kvällskaffe nu men vi hörs.

3 kommentarer:

  1. Låter inte illa! Försöker att inte vara avundsjuk, det snöar så fint här så ;) / M

    SvaraRadera
  2. inget illa ment men jag kom och tänka på forrest gump då jag läste om din joggingrunda ;-)

    uffe

    SvaraRadera
  3. Mmmm vinter, haha
    Jo, Forrest Gump. Cool snubbe.
    J

    SvaraRadera