söndag 9 december 2012

Resor, Kaffe o Choklad...

Rubriken syftar till några hobbys bara. Har precis bokat en Julresa till ett varmare land över jul men återkommer med detaljer, hur som helst ska det bli jäkla skönt:-)

Mmm kaffe ja. Skulle brygga mig några koppar kaffe i morse och behövde öppna en ny burk. Då visar det sig, såklart, att jag inte har någon konservöppnare, haha.

Men, en bra skruvmejsel och ett stadigt grepp på handen löser det mesta...  Är jäkla nöjd med mitt kaffe från New Orleans. Aningen dyrare än annat men väldigt prisvärt. Har fortfarande några burkar kvar om någon är spekulant ;-)

Choklad. Mmmmm jo, beställde några kartonger med praliner för en tid sedan. Kommer förhoppningsvis den här veckan och jag är helt övertygad om att mörk choklad med en fyllning av Saffransmarsipan är otroligt gott. Bilder och pris kommer direkt jag har de hemma.

Har även tagit hem en ny sändning av de Japanska tandborstarna jag skrivit om tidigare. Förhoppningsvis kommer de före jul. Tror de är en perfekt julklapp till många ;-)

Måste bifoga en närbild på mina Tikimuggar. De är outstanding till kaffe och en av fördelarna är att de rymmer en hel del, och när man tror att kaffet är slut, så brukar det alltid vara en slatt kvar i botten som man kan dela med en vän, eller stjälpa i sig själv, Som jag brukar säga: En slatt är en slatt. Den som kommer på vilken film citatet kommer ifrån vinner en tandborste ;-)...


Ooops, stor dag för alla modellbilsnördar. Min årliga Modellbyggartävling drar igång idag. Vill påstå att det är landets hårdaste tävling när det gäller dylikt...
Man anmäler sig till tävlingen, i år blev vi 25 pers. Alla utgår från samma modell och man har mindre än en månad på sig att bygga den. Tajta regler och stressat runt jul o nyår, hopp o förtvivlan men kul är det. Ska säga till när Finalen är för då är alla välkommna :-)

5 kommentarer:

  1. vilken bil modell blev det i år då?

    uffe

    SvaraRadera
  2. En -50 Cheva pickup... Kom ner på finalen 6 Januari o kika :-)
    J

    SvaraRadera
  3. Kaffet är riktigt gott.
    Massor med smaker! Starkt som tusan men helt underbart till en kaffe Larsson!!

    /St

    SvaraRadera
  4. Väntar med spänning på chokladpralinerna!

    /St

    SvaraRadera
  5. Kul att du gillar det men vad tusan är en Kaffe Larsson?
    J

    SvaraRadera