tisdag 18 december 2012

Jul...?

Julafton alldeles snart. Kul oavsett om man är hemma med familjen, vänner eller utomlands själv som jag ska. Jobbade ju i Norge förra jul på gott o ont, mest ont faktiskt men då var då och nu är nu. Kanske kan tyckas det är märkligt att jag åker bort över jul istället för att vara hemma men vi firade lite idag. Mor hade bakat sagolikt gott bröd och min syster gjorde julgröt. Otroligt koseligt i nya lägenheten så det räcker länge. Min systerson och min pojk var såklart också med :-) Kjekt.
Umgicks ju dessutom med min bror och hans familj häromdan och julklappar kan de få sen så det blir bra.
Blev ingen träning igår pga trevligt besök. Goda vänner var förbi på middag och kaffe. Kul att vara social ;-) men som sagt, träningen fick stå efter men gjorde ett bra pass direkt efter jobbet idag. Slit o stress.

Vet inte om jag nämnt det förut men Paulo Coelho's bok Alkemisten är ett hett tips som julklapp. Av flera anledningar så betyder den mycket för mig. Läste den för ett par år sedan och kikar i den emellanåt fortfarande. Apropå Paulo så fick jag låna 2 böcker igår bl.a. hans bok Zahiren, en roman om besatthet. Hmm, den passar nog mig, haha.
Den andra boken heter Born to run, Jakten på löpningens själ av Christopher Mcdougall. Den handlar faktiskt om löpning så det passar nog mig med tanke på min Maratonsatsning...
Rapport på båda böckerna kommer.


Har hört den här låten på radion ett tag nu och jag gillar den skarpt. Den har någe visst tycker jag, så den får bli Dagens låt:


1 kommentar:

  1. Fin låt! Ja nu har du lite att göra på semestern ;) / m

    SvaraRadera