måndag 13 januari 2014

Hård träning.

Lördagen blev det verkstan hela dagen så Söndag morse, på fastande mage som vanligt så joggade jag bort till gymmet. En timme x-trainer följt av lite styrketräning och ett intervallpass på Stakmaskinen gjorde mig nöjd. Tog ut mig så rejält så att en polare på gymmet krävde att få skjutsa hem mig så jag inte skulle bli sjuk. Dyngsur av svett så tackade jag ja. En välbehövlig frukost blev det kan jag lova. Resten av dan blev det mest slappa faktiskt.
Måndag morgon med 12 minus så vägrade Duetten från -65 att starta så det blev faktiskt en lätt joggingtur ner till jobbet. Hade träningskläder på mig för att kl 08.00 var jag på gymmet för ett pass med min coach. Han vet exakt hur han ska köra slut på mig så trekvart senare fick det räcka men tror ni det räckte för en gammal sliten blästrare...?
Jobbade o donade till 17.30, tog en dusch och klädde på mig träningskläderna igen. Omständig procedur för allt måste på i rätt ordning och min termometer visade på -12 som sagt så lager på lager krävdes. Hade köpt nya skor, de andra var ju drygt ett år gamla så det var väl dags. Hade även investerat i ett par dubbar som träs på så de ville jag testa. Mörkt o kallt men jäkla skön runda. Tänkte bara springa 8 km men hade god styrfart så det blev 10 jämnt :-) Dubbarna, ett par Cross country från Spring yras var en jäkla bra investering. Nya skor var rätt skönt också.
Känns i hela kroppen så i morgon blir det ingen träning, tror jag...

Lite trött i kroppen men har lovat pojken att laga Pulled kyckling och här är receptet.
Bryn ett halvt dussin, eller valfri mängd kycklingfilé i smör. På med bbq-sås, salt och hackad vitlök, lite spiskummin och gärna lite chili.
När de fått färg så lägg de i en ugnssäker form med lock eller folie. 140 grader och ca 3 timmar senare är de klara. Krafsa isär de med en gaffel. Jag brukar hälla vätskan i en stekpanna och fräsa bort en del av vätskan för att sedan hälla tillbaka den på kyllingen. Detta kan med fördel ätas i pitabröd eller typ tunnbröd men med lite tur så kommer pojken baka hamburgerbröd i morgon :-) Hoppas hoppas. Rapport kommer på det men just nu så blir jag sittandes i ca 2 timmar till innan kyllingen är klar. Klockren timing va, haha

Läste ett bra citat apropå träning och maraton...

At mile 20, I thought I was dead. At mile 22, I wished I was dead. At mile 24, I knew I was dead. At mile 26.2, I realized I had become too tough to kill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar