lördag 25 januari 2014

Marrakech...

Landade strax efter 17 i ett skönt klimat. Efter en halvtimme i passkontrollen så hittade jag raskt min transport till hotellet. Vi gjorde ett depåstopp vid Anmälan så jag kunde hämta ut mitt startnummer. Massor med folk, musik o skön stämning gjorde mig glad. Körde vidare och parkerade strax utanför Medinan. Knallade in och jäklar vad folk. Trängsel, liv o rörelse. Dofter av mat o kryddor, katter överallt och folk, folk o åter folk. Well, efter en kvarts promenad genom en labyrint av gator o prång så kom jag till hotellet. Mysigt med bara 6 rum. Skön personal så vi snackade bort ett par timmar.
Trodde förresten när jag bokade hotellet att det låg nära starten men oj vad fel jag tog. Hmm, går ju inte att få in en taxi i Medinan och väldigt svårt att hitta förövrigt så goda råd var dyra. Hörde att en gäst från Belgien bodde här av samma anledning som mig o han var en rutinerad besökare. Kontakt togs så nu gör vi följe i morgon bitti. Skönt. Har beställt kaffe o lite bröd till klockan 06.00 i morgon och efter en lång dag så blir det tidigt i säng.
Skriver en rapport i morgon när jag fullföljt loppet...

2 kommentarer:

  1. Va kul...nu hoppas vi på lite livebilder från loppet också.
    Ta det lugnt bara det är ett annat klimat..

    SvaraRadera
  2. Bilder kommer snart :-)
    J

    SvaraRadera