söndag 26 januari 2014

Race-day...

Well, sov lite oroligt och vaknade flera ggr. Nervös för att försova mig kanske så jag klev upp till slut med en huvudvärk från helvetet. Tog en snabbdusch och fick mig en lätt frukost. Några gäster till på hotellet skulle också springa så vi delade en taxi. Massor med folk och hur kul som helst. All nervositet försvann, helt plötsligt kändes allt rätt. Träffade lite polare, kollade runt och väntade på starten. Värmde upp med lite danssteg. Bara glada människor överallt. Så kul :-) Tiden kröp fram men helt plötsligt började massan röra på sig. Solen hade gått upp, skön värme och Atlas-bergen i bakgrunden. Hajar ni? Kom iväg skapligt med hyfsat tempo. Efter 7,5km dök första vätskekontrollen upp. Ett par snabba klunkar senare var det bara att lufsa på igen. Några km till så dök det upp en till kontroll. Hade hört att det skulle delas ut apelsiner så det såg jag framemot så döm om min förvåning när det visade sig vara.... tvättsvampar. Tja, skönt det också men jag behövde verkligen energi kände jag. Jaja, lufsade på och rätt som det var, massor med färska mandariner. Så jäkla gott och välbehövligt. Drog i mig ett par och fick förnyad energi.
Solen gassade på skapligt men det kändes fint. En kontroll till med vatten, ytterligare en med tvättsvampar så det gick an. Frågade en om hon visste hur långt det var kvar och hon sa 1 km. Kalas tänkte jag och ökade farten men målet dök inte upp. Frågade till slut en annan och hon sa 4 km...
Sånt knäcker mig men att ge upp ligger inte för mig så jag nötte på. Tungt gick det men till slut, massor med folk, jubel och glada människor och 2 timmar & 3 minuter senare så hade jag fullföljt Marrakech semi-marathon. Not bad for a fat guy. Hur bra allt känns efteråt är svårt att beskriva men är så glad för att jag är frisk nog för dylikt och otroligt tacksam för att jag har möjligheten att pyssla med dylikt.
Bilder kommer men nu finns det en jacuzzi som väntar :-)

3 kommentarer:

  1. Grattis där,häftig upplevelse låter det som! Slappa jacuzzi i dag å ett helande besök på Hammam imorgon? Hoppas att du orkar å hinner se den unika staden oxå! / Kristina

    SvaraRadera
  2. Låter som du hade det toppen och du är knappast i stånd att kalla dig fat boy, för det har du inte varit på länge.

    SvaraRadera
  3. Tackar :-) Ja, häftigt var det och toppen har jag det...
    J

    SvaraRadera