fredag 24 januari 2014

Men det var ju själve f.... :-(

Återigen läser jag i tidningen om en gruppvåldtäkt i Indien. Återigen blir jag helt frustrerad men vet inte vad jag kan göra. Tänker att jag ska bojkotta allt som har med Indien att göra trots att det är en liten klick avskyvärda människor som gör sig skyldiga till ett av de värsta brotten som finns. Dessutom, den här gången var det nån byäldste som tyckte att hon skulle våldtas för att hon hade ett förhållande med en man från en annan by.  Ögonen fylls av tårar och kroppen av uppgivenhet. Tyckte att trenden år 2013 var att fler människor ville hjälpa utsatta och var glad över det men detta i Indien, och övriga länder där dylikt sker, måste stoppas. Va fan :-(

Well, ska ta mig en funderare på det där för nått måste göras och trots att ingen kan göra allt så kan alla göra nått. Har någon en bra ide så lyssnar jag!

Hur som helst, när det är som dystrast då hjäper det här videoklippet. En god vän skickade det för nån vecka sen och man blir glad i hela kroppen. Höj volymen o kolla in stilen och säg inte sen att leendet inte spred sig.

http://nanaitokyo.com/2014/01/05/funk-is-not-dead/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar