onsdag 22 januari 2014

Mera pyssel och...

Mmm fästet till handbromsen fick göras om fullständigt. Aningen bättre och placeringen flyttades 20 mm bakåt. Ingen vits att visa bild på't förrns vajrarna är dragna men det kommer bli bra. Skönt.
Började dona med placeringen och fästena för huvudbromscylindrarna, långt ord det där så hädanefter förkortas det till HBC. Smart va;-) Jo, de kommer att bultas under golvet i linje med bromspedalen. Det pyssliga nu är att jag har bara den ena så jag får syfta en del och försöka mig på att ha lite tålamod...
Ååh, tålamoood är ju jobbigt men vad göra, förutom att just syfta? Bara att vänta. Nåja, en bild kanske...


Undersidan av golvet , HBC och en pappmall. 
När andra HBC dyker upp så klarnar bilden. De hamnar bredvid varandra i
ett boxat fäste bestående av 3 plåtar. En i mitten och varsin på utsidan.

 Flång nytt från Wilwood. Vill inte snåla på säkerheten.

 Anledningen till att golvet gjordes i 3mm plåt, vilket många tycker är för tjockt, tänk en modern bil med klenare än 1mm så hajar ni men jag monterar ju både handbromsspaken och huvudbromscylindrarna på golvet och då måste det vara kraftigt. Vill inte att golvet flexar när jag kliver på för en tvärnit eller en tuff handbromsvändning eller hur ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar