onsdag 29 januari 2014

Pics...

Lite bilder från helgen.

På väg in i startområdet. Många militärer var det.

Knökfullt.

 Folk värmer upp samtidigt med solens uppgång.

 Blev fort en kalas-temperatur.

 Apelsin och Mandarinträd överallt :-)

Atlasbergen.

 Fina vyer.

 Sköna landskap med Oliv- och Saffransodlingar bla...

 Atlasbergen igen...

 Skönt för trötta ben :-)

 Själva stupet tog jag inte kort på men det är rätt djupt där framme. Tyvärr vääldigt skräpigt.

 Men ni hajar hur fint det är där...

 Bara en by efter vägen.

där denna skylt står...

 Tja, Atlasbergen igen

 Lite Norskt eh ;-)



 Små broar överallt. Det som knappt syns är en liten restaurang.
Tydligen så hyr man en plats och en eld ifall man är en stor familj.
Donar ihop sin egen mat för rimliga stålar.
Tydligen väldigt poppis bland turistande Marrokanska familjer.
Bra och kul ide. Rent a Fire, typ...

Ska väl inte påstå att jag kände mig som Indiana Jones men jäklar så tunna kvistar det var.
Borde jag haft en hatt?

Samma sköna vattenfall som längre upp.

Guiden sa att många badar i pölen bakom mig på somrarna.



På vägen ner från Atlasbergen.


Maten lagas i små ler-kärl. Lammkött, grönsaker o potatis
som får puttra nån timme eller två...

Torget, La place

 En hel del folk trots att det var lite tidig kväll ba...


 Nånstans därinne låg mitt hotell. 

Well, hoppas ni gillade bilderna. Är ju ingen fotograf så jag är väl ursäktad? Marrakech rekomenderar jag varmt. 




























































7 kommentarer:

  1. Ser fantastiskt ut!! Förstår att du haft en fullspäckad resa på dom dagarna :)) Nu får du ta fram skidorna istället ;)
    / Mariana

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt var det, i all sin enkelhet :-)
    J

    SvaraRadera
  3. Fantastiska vyer och vad som verkar ha varit en synnerligen lyckad resa!
    Grymt imponerande är ordet.
    /bop m. familj

    SvaraRadera
  4. Tackar :-) Lyckat var det.. Nöjd som tusan.
    J

    SvaraRadera
  5. Ser härligt ut! Inte utan att det spritter i benen när man ser energin i luften vid starten...
    Grymt bra jobbat Johnny!

    /Syster

    SvaraRadera
  6. Så himla fint asså allt annat än loppet, ATLAS-bergen det låter det.....

    SvaraRadera
  7. Tack syster o Bernt. Både loppet o Atlasbergen var en höjdare :-)
    J

    SvaraRadera