fredag 31 januari 2014

Projektet...

Skönt med lite egentid i verkstan. Började dona med fästena för huvudbromscylindrarna, HVB alltså. Klippte ut en mall av kartong, måttade o kikade. Tilläggas är att jag har bara den ena. Det ska dit 2 st så jag kan bygga ett två-krets bromssystem alltså. Jo, att bara ha en ställer till det visade det sig för hur jag än måttade o mätte, punktade o skar bort blev det fel hela tiden. Kolla bilderna..

Pappmall o grejer...

 Plasma-skäraren fick jobba en stund.

 3 plåtar, skurna, slipade o borrade. 4st Distanser tillkapade.

 Distanserna var till för att hålla fast plåtarna med korrekt mellanrum mellan plåtarna
för huvudbromscylindern när jag punktade dit de.

Fick som sagt kapa bort de ett par ggr och göra om men har insett att det inte är någon vitts förrns jag har den andra HBC, likväl, när de sitter på plats så går det enkelt att måtta in var fästplåtarna ska sitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar