måndag 6 januari 2014

Jo jag tänkte...

En av mina favoritsidor på nätet är jogg.se    och som ni förstår så handlar det om träning där. Följer ju naturligtvis forumet både där och på en massa motorrelaterade sidor också men nu var det löpning det gällde. Vilade två dar, Torsdag o Fredag pga lite feber o ont i kroppen men sen har det varit gymmet varje dag. Skönt att komma igång efter två dagars vila :-) Jo, men nu till det jag ville säga. Jogg.se har ett forum med en tråd som heter: du vet att du är en löpare om.... Och så följer då det ena bättre än det andra. Jag är ju en "greaser" en motorkille oavsett om det är hoj eller bil, stort som litet. Går igång lika mycket på polarns toktrimmade 121a som en frän Rod eller Kustom så idag, efter en skön dag i verkstan, med polarn Bernth vid min sida meckandes med min bakaxel, och montering av dito så kom jag hem runt 16.30. Lite tidigt tänkte jag, så vad göra. Tja, du vet att du är en löpare om du efter några timmars skruvande drar på dig träningskläderna, konstaterar att det är 1 plusgrad ute och regn men ändå ler du för dig själv o tänker, fan vilken skön runda det ska bli. Har ju inte sprungit sen min Redneck-halvmara på Nyårsafton så det var skönt. Gillar att springa i mörkret. Jäkla meditativt kan jag lova, lufsandes fram, regnet slår o nästan inga bilar. Ljudet av dina steg, kläder som frasar och stadens ljus på lite håll.
Nu är det även så att en av de bästa starterna på en bra meck-dag är att börja dagen med ett löp- eller gympass på fastande mage så det ena utesluter inte det andra. Vill ni kolla tråden jag nämnde så kika in här: http://jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=9059

Fick förresten ett kul mail från snubben som renoverar min motor till Projektbilen men mer om det i morgon. Dessutom kommer det lite bilder ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar